Kierunek Polska. Pokaż to
Edukacja,  Edukacja szkolna,  Edukacja wczesnoszkolna,  Gry dla dzieci 7-12 lat,  Gry i zabawy,  Gry i zabawy w domu,  Projekt Grajmy,  Projekty,  Rodzinne gry planszowe

Kierunek Polska. Pokaż to! – edukacyjna gra rodzinna

Znacie grę kalambury? A może dopiero sobie je przypominacie? Kierunek Pokaż to! to gra zbudowana właśnie na tej zasadzie. Z tą różnicą, że tu musimy wykazać się wiedzą geograficzną!

Do tej gry podchodziłam „jak pies do jeża” z kilku powodów. Mimo pięknego wykonania, prostych zasad i trzech gier w jednym miałam pewne obawy o główną część gry.




 

Kierunek Polska.Pokaż to! Polska gra geograficzna

Pierwsza część to rozbudowana gra kalambury geograficzne. Naszym celem jest zdobycie jak największej ilości punktów za pokazywanie i odgadywanie haseł innych graczy (oraz swoich).
Każdy z graczy ma do dyspozycji:
  • 5 żetonów oznaczeń
  • pionek – orzeł w jednym z 4 kolorów
  • 5 kart obrazkowych
  • 1 karta z hasłami
Pozostałe karty leżą na osobnych kupkach. Będą używane w kolejnych turach graczy.

Przebieg rozgrywki

  1. Każdy z graczy otrzymuje 5 żetonów, pionek, 5 kart obrazkowych i 1 kartę z hasłami
  2. Wybiera sobie jedno hasło z 3 dostępnych na karcie i próbuje za pomocą dostępnych kart obrazkowych pokazać swoje hasło
  3. Poza kartami do dyspozycji ma również żetony, które ustawia na planszy
    np jeśli mamy zwierzę do pokazania, możemy położyć żeton na kategorii zwierzę.
    może również żeton położyć na mapie
  4. Im mniej użyjemy żetonów, tym więcej punktów otrzymamy, gdy przeciwny gracz odgadnie hasło.
  5. Gdy przeciwnik odgadnie nasze hasło ( a ma na to minutę!) zdobywa 3 punkty.
  6. Gdy użyjemy 1 lub 2 żetony otrzymamy 3 punkty. Im użyjemy ich więcej, mniej punktów trafi na nasze konto
  7. Na koniec swojej tury dobieramy tyle kart obrazkowych by znów wszystkich było 5. Pobiera również 1 kartę haseł.
Po 10 rundach następuje koniec gry. Kto zdobędzie najwięcej punktów wygrywa.
Wszystko wygląda bardzo prosto, jednak Adaś nie jest takim zaawansowanym geografem by hasła typowo geograficzne zgadywać. Szczerze mówiąc że nawet ja mam problem z niektórymi hasłami. Krótki czas na wymyślenia i pokazanie hasła.
Tym bardziej że nie można nic mówić, a jedynie mamy do dyspozycji planszę i żetony!
Mimo wszystko, gra jest warta uwagi dla dzieci, które bardzo lubią geografię Polski jak również dla osób dorosłych. Ogromne walory edukacyjne, wspólna zabawa, interakcja i pomysłowość da mnóstwo radości i kolejnych pomysłów. Poszerzycie/przypomnicie wiedzę przyrodniczą i geograficzną.
Nie poddajemy się! Będziemy czerpać z tej gry ile damy radę. Będziemy grać na na „uproszczonych” zasadach, bo szkoda by taka gra leżała w kącie.
 




Podobieństwa

Jeśli pierwsza część jest dla Was za trudna, wykorzystajcie drugą stronę. Potasujcie karty obrazków i ułóżcie 6 z nich na planszy. Muszą być one widoczne. Zadaniem jest odszukanie wspólnego elementu 2 kart. Gracz, który pierwszy to zrobi, zabiera obie karty, a w ich miejsce dokłada się kolejne.



A może tradycyjne kalambury?

Karty z hasłami mogą posłużyć do zabawy w tradycyjne kalambury! Wybieracie jedno hasło z 3 podanych na karcie i za pomocą rysunków czy gestów próbujcie przekazać hasło graczom.
Jedna gra, a masa możliwości. Coś dla młodszych, coś dla starszych i dla rodziny. Można również swoje karty dorobić i czerpać jeszcze większą radość z gry.
Podsumowując jest to świetna pozycja edukacyjna u rozrywkowa.  Coś dla dzieci i rodziców. Super gra familijna. A dzieciakom na pewno przyda się do nauki geografii. Nauka przez zabawę wiadomo że jest najlepsza! Gra dostępna w sklepie Wydawnictwa Zielona Sowa – Kierunek Polska. Pokaż to! w cenie 69,90 zł.
A grę otrzymałam na spotkaniu Grajmy! w Grudziądzu, od Naszego partnera Wydawnictwo Zielona Sowa.
grajmy

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Pełna pasji do nieszablonowej edukacji studentka po 30-stce. Uwielbia inspirować, tworzyć, pomagać, dzielić się wiedzą, a przy tym dobrze się bawić.