Karty matematyczne. 3 kolory - zabawa i edukacja

3 kolory. Ile zabaw możecie z nimi wymyślić? Czy mogą nauczyć dzieci czegoś więcej niż tylko tych 3 barw? "Karty matematyczne. 3 kolory" to zbiór zabaw, które zapewnią świetną zabawę i edukację!


"Karty matematyczne. 3 kolory" to drugi zestaw od autora Andrzeja Grabowskiego. Pierwszy z ich - "Karty matematyczne. Tabliczka mnożenia" opisywałam jakiś czas temu. Teraz pora na coś dla młodszych dzieci. Ale spokojnie! Są również takie zabawy, które można wykorzystać na lekcjach u starszaków. 

3 kolory więc ja pokażę Wam 3 zabawy. O różnym stopniu trudności, by ukazać że te zabawy są dla wszystkich. Ma początek jednak, co znajdziecie  w takim zestawie.

Co zawiera zestaw "Karty matematyczne. 3 kolory"?


  1. Książka z grami i pasjansami. 250 stronicowy podręcznik z ponad 70 różnymi pomysłami na zabawę i edukację przy użyciu kart. 
  2. Pudełko, w którym znajduje się talia kart w 3 kolorach - zielony, czerwony, niebieski. 3 zestawy patyczków w kolorach żółtym, czerwonym i czarnym, 4  pionki do gry oraz kostka.

W jakie gry można grać tymi kartami?


Na samym początku, autorzy wyjaśniają jak można korzystać z kart na zajęciach z dziećmi. Znajdziecie również  porady dla pasjonatów gier. 

W kolejnych punktach podział zabaw. A jest ich na prawdę mnóstwo! Każdy znajdzie coś dla siebie. Książka jest przeznaczona dla rodziców w wieku 6-9 lat, ale na pewno sprawi frajdę i dzieciom młodszym i starszym. 

Gra karciana "Najwyższe wieże"


To gra dla 2-4 osób. Poziom trudności - łatwy. 

Do tej gry potrzebne będą karty 2 kolory, patyczki ( żółty - 1 pkt, czarny - 5 pkt, czerwony 10 pkt) oraz kostka do gry. 
  1. Gracze spośród siebie wybierają prowadzącego. Będzie on czuwał nad przebiegiem gry.
  2. Prowadzący rozdaje graczom karty. Każdemu po 2 sztuki. 
  3. Każdy z graczy układa je na przeciw siebie dłuższymi bokami
    - kładzie jedna obok drugiej jeśli są w różnych kolorach
    - jedna nad drugą jeśli są tego samego koloru
  4. Teraz gracze liczą ile mają kart.
    - Mówią 1 jeśli mają po 1 karcie z danego koloru
    - Mówią 2 jeśli mają  2 karty w tym samym kolorze
  5. Rozgrywkę wygrywa osoba, która ma więcej kart w tym samym kolorze. 
  6. Rozgrywka trwa do momentu, aż każdy z graczy zdobędzie miejsce. Gdy zdarzy się że nadal zostaną gracze bez miejsc, rzucają oni kostką. Im więcej oczek, tym wyższe miejsce.
  7. Na koniec przyznajemy punkty ( posłużą nam tu żółte patyczki)
    - 3 punkty dla gracza z 1 miejsca
    - 2 punkty dla graczy którzy nie są pierwsi, ani ostatni
    - 1 punkt dla gracza z ostatniego miejsca
    - gdy gracz pomylił się podczas liczenia nie otrzymuje punktu.
  8. Następuje zmiana prowadzącego i rozpoczynamy nową turę. 
  9. Gramy tyle razy ilu jest graczy.
  10. By gra była jeszcze ciekawa prowadzący może rozdawać grającym po  3 karty. 
Przy 2 graczach  rozgrywka idzie bardzo szybko! Mała ilość kart, proste zasady i świetna zabawa. Poza tym, karty można zabrać do torebki i grać również w innych miejscach niż dom! Park, plac zabaw również świetnie się nadają do tego. 

Nawet ciut młodsze dzieci dadzą radę grać w tę grę. A gdy zdarzy się mała pomyłka, możemy maluchowi pomóc. 


HO-HO-HO!


Teraz coś dla starszych dzieci. Gra HO-HO-HO! Jest opatrzona 2 * więc jesteśmy level wyżej. To rozgrywka również dla graczy w liczbie od 2 do 4. 

Podobnie jak poprzednio potrzebujemy:

- talie kart 3 kolory
- kostkę do gry
- patyczki 

  1. Wyznaczamy prowadzącego. Tasuje on karty a następnie rozkłada je na stole kolorami do dołu.
  2. Gracz po lewej stronie prowadzącego, bierze jedną kartę ze stosu. Kładzie ja na środku krótszym bokiem. 
  3. Bierze do ręki kolejna kartę. Kładzie ją na poprzednią kartę tak, by było widać je obie.
    - jeśli są tego samego koloru, losuje dalej
    - jeśli są  w innych kolorach, ruch ma kolejny gracz
  4. Gracz, bierze karty do tego momentu aż kolor karty będzie inny niż na początku.
    - np gracz 1 wybrał 4 karty niebieskie, a następnie czerwoną. Niebieskie kładzie jedna na drugiej i zabiera do siebie, a  czerwoną kładzie obok stosu kart zakrytych i następuje pora na gracza nr 2
    - jeśli gracz po wybraniu 2 kart niebieskich, wybrał 3 w innym kolorze, to zabiera 2 karty niebieskie, a na stole zostaje odkryta w innym kolorze.
  5. Kolejny gracz ciągnie kartę ze stosu i układa ja na widocznej na stole. Jeśli ma ten sam kolor, bierze kolejną kartę. Powtarza ruchy jak w pkt 3. 
  6. Tak samo robią pozostali gracze.
  7. Gra trwa do momentu aż zabraknie kart w Banku.
  8. Gracze liczą swoje karty. Prowadzący sprawdza poprawność i przyznaje punkty
  9. Gdy występuje remis, gracze sprawdzają najdłuższy ciąg kart. 
  10. Na koniec zwycięzca wstaje, pozdrawia innych i zostaje okrzyknięty Panem/Panią HO-HO-HO! 
Wszystko dzieje się na jednym stosie. Gdy zbieramy karty ze stosu, kolejną niepasującą kładziemy na poprzedniej, która została. Gra jest ciekawa, uczy poprawnego liczenia, kolorów, sekwencji i im więcej grających jest ciekawiej!



Żyrafa


Czas bardziej pogłówkować! Gra dla dwóch graczy, ale oznaczona 3* więc więcej myślenia nas czeka.

Potrzebujemy:

- talię kart 3 kolory
- 8 patyczków czarnych
- patyczki do liczenia punktów
 -kostka do gry

  1. Układany plansze do gry z czarnych patyczków. Tworzymy krzyż tworząc 4 sekcje. Następnie w każdej z nich układamy po 4 karty zakryte. 
  2. Każda sekcja oznaczona jest numerami umownymi od 1 do 4. Zapamiętujemy ich układ lub rysujemy na karce by się posiłkować. 
  3. Każdy z graczy bierze do ręki po 8 kart jednego koloru.
  4. Gracz pierwszy kładzie kartę na polu. Wybór dowolny.
    - G1 położył kartę w sekcji 2 na polu nr 3.
    - G2 musi położyć swoją kartę w sekcji 3 na dowolnym polu. np 1
    - G1 kładzie kolejną kartę na 1 polu w dowolnej sekcji. np 2
    - G2 kładzie kartę na polu 2 w innej sekcji np 3
  5. Gdy jeden gracz kładzie w danej sekcji kartę( np sekcja 1, karta 3),  to drugi gracz kładzie swoją kartę w sekcji 3. I tak na zmianę. 
  6. Gra kończy się w momencie gdy wszystkie karty będą odkryte. 
  7. Gdy zdarzy się, że nie będzie wolnego miejsca w danej sekcji/karty to gracz kładzie kartę w dowolnym miejscu.
  8. Punkty przyznaje się za 3 lub 4 karty w linii poziomej, pionowej i po przekątnej. Za każdą taką kartę w linii przyznaje się 1 punkt.
  9. Wygrywa osoba, która zdobędzie więcej punktów. 
Początkowo można się pogubić kto kładzie kartę w sektorze, a kto na karcie. Po pierwszej rozgrywce wszystko stanie się jaśniejsze. Trzeba jednak uważać bo za pomyłkę się płaci! Przegrywa się od razu 0:3.  Gra jest ekscytująca, wciągająca i wymaga uwagi i koncentracji.


Karty są świetnie wykonane, fajnie leżą w dłoni a ich walor edukacyjnych powala! Książka jest pełna gier i zabaw matematycznych, na logiczne myślenie i spostrzegawczość. Polecam wszystkim. Od przedszkolaka do szkolniaka. 

Instrukcje są opisane w prosty sposób, wszystko jest wyjaśnione i gra to czysta zabawa. Kupić je możecie na stronie kartygrabowskiego.pl (Karty matematyczne 3 kolory).

Są również dostępne zestawy z tabliczką mnożenia. Pisałam o nich tu - Karty matematyczne. Tabliczka mnożenia.


 



Podziel się:

 
Designed by OddThemes & Distributed by Free Blogger Template