Drugie śniadanie? - zdrowe i pyszne!

Napisała - wtorek, września 27, 2016

2 śniadanie kubuś

Wrzesień to kolejny miesiąc dylematów co przygotować dziecku na 2 śniadanie. Musi być one, lekkie, zdrowe i dawać energię. Jeszcze w takiej formie by dziecku smakowało i wizualnie prezentowało się apetycznie. Nie lada wyzwanie!


Owoce są takie zdrowe!


Oczywiście! Są pyszne, zdrowe, zawierają dużo witamin. Nie zawsze jednak uda dziecku się zjeść cały owoc od razu, a po czasie nie wygląda już tak apetyczne. Dobrą alternatywą mogą okazać się musy! 

Mają poręczną formę. 100 % owoców zamkniętych w tubce z zakrętką. Na rynku dostępne są również różne smaki takich przecierów. Taka tubka to jedna z pięciu porcji warzyw i owoców! Prosto i pysznie.

Moje dziecko zabiera takie tubki czasem codziennie, czasem co drugi dzień. Nie tylko do szkoły zabiera musy, ale również na spacer. Każda pora jest dobra na porcję owoców. 

Jeśli szukacie takich musów. To Kubuś oferuje je w kilku smakach. Może skusi Was jabłko-banan?

Samym owocem się nie naje!

Można zaproponować mu również pożywne i zdrowe batony. W sklepach są dostępne gotowe, z owocami, ale również pełne dodatków, których chcemy uniknąć. Możecie zrobić batoniki takie jak tu - batony zbożowe

Z innych nietypowych rzeczy, jakie możemy dać dzieciom na drugie śniadanie należą np omlety-muffinki czy owsianka w słoiku! A może domowe ciasteczko?

A co do picia?

Najlepszym wyborem jest czysta woda. Nie psuje ząbków, gasi pragnienie. Jest również alternatywa dla tych co takiej wody nie bardzo lubią lub mają ochotę na pyszny sok. Tutaj również należy uważnie czytać etykiety! Chcemy przecież zdrowy 100 %, a nie mieszankę soko-podobną. 

Mała poręczna butelka, z owocową zawartością. Takie są butelki soku od Kubusia 100%. Takie właśnie soki, wody smakowe zabiera do szkoły. Kolejna porcja witamin. Szczególnie ważna w okresie jesiennym.




A kanapki?


Owszem. Niech będą one z czymś co dziecko lubi, co wygląda ciekawie i apetycznie. Spróbujcie czasem wyciąć foremką kanapkę. Niech dziecko ma niespodziankę!

Nie przesadzajmy!


Należy również pamiętać, żeby dziecka nie przekarmiać. Nie dawajmy im wszystko na raz, bo zwyczajnie nie da rady tego zjeść. Zmieniajmy - raz mus, raz kanapka, innym razem muffinka. Pamiętajmy o upodobaniach dzieci i ich gustach.  Niech drugie śniadanie będą ciekawością dla dziecka i zdrowym posiłkiem. 

Jak sami widzicie, możliwości mamy sporo. Wystarczy pomysł i odrobina chęci. A może również rodzice pracujący skorzystają z tych pomysłów?  W końcu i nam też trzeba siły i witamin!


A Wy co preferujecie na drugie śniadanie Waszych dzieci? A może macie swoje typy i pomysły? Podzielcie się!


Spodobają Ci się również:

2 opinii

  1. Kubuś to sam cukier:/ Lepiej zjeść banana albo jabłko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyżej wymieniony mus i woda, są wolne od dodatku cukru

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas. Napisz co sądzisz o tym poście?
Pomóż w rozwoju bloga :)