Boss Monster - przenieś się w podziemia!

Napisała - środa, września 07, 2016

boss monster

Boss Monster - przenieśmy się w czeluści podziemi i zwabmy bohaterów w swe komnaty! Tylko wytrawny boss zwycięży. 

Ostatnio stały się bardzo modne gry karciane. To właśnie jedna z nich. Nie ma planszy, pionków, tylko same karty. O różnych mocach, z różnymi bohaterami.

Wiedziałam że ten klimat spodoba się mojemu synkowi. Fan Minecrafta więc graficznie na pewno. Ja natomiast po przeczytaniu instrukcji podchodziłam do tej gry "jak pies do jeża". Zasady, które miały być proste sprawiły trudność. Nie poddałam się i próbowaliśmy swoich sił.

Co zawiera pudełko?


  1. talia bossów zawiera 8 kart
  2. komnaty -75 kart
  3. komnaty wypaśne - 31 kart
  4. typowi bohaterowie - 25 kart
  5. legendarni bohaterowie - 16 kart
  6. instrukcja w formie książeczki
  7. instrukcja szybka na sztywnej karcie

Początek rozgrywki


Na samym początku, w zależności ilu graczy będzie uczestniczyć, dobieramy odpowiednie ilości kart z poszczególnych grup. My graliśmy we dwójkę, więc w najmniejszym składzie. 

Każdy wybiera na początku kartę bossa - kładzie ją po swojej prawej stronie. Poza nią, gracze dobierają 5 kart komnat oraz 2 czarów, a następnie odrzucają 2 z nich. 

Losujemy również karty bohaterów, którzy wabieni pewnymi oznaczeniami będą przybywać na walkę. Odkrywamy tylu bohaterów, ilu jest graczy w grze - 2 karty, jeśli jest 2 graczy.

Gdy karty leżą na stole, każdy z graczy dobiera jeszcze jedną kartę komnat. 

Rozgrywka


Celem gry jest pokonanie bohaterów. Musimy ich zwabić do naszych komnat, zadać ciosy i w efekcie zyskać ich dusze. Przeciwnicy również zadają bossowi rany. Jeśli boss uzyska 5 ran przegrywa.

Z biegiem gry rozbudowujemy nasze podziemia, zyskując dodatkowe moce, które pomagają chronić bossa. Są również karty, które można wykorzystać przeciwko innemu graczowi. Można namieszać w grze. 

Grę rozpoczyna gracz, który ma mocniejszego bossa ( większa liczba PeDeków). Kładzie ją po swojej prawej stronie. Karty komnat kłaść będziemy po lewej od bossa. Maksymalnie kart komnat można mieć 5 odkrytych.

Pierwszą kartę komnat gracze kładą zakrytą obok bossa. Aktywny gracz rozpoczyna pierwszą fazę ( budowy) - może dołożyć jedną zakrytą kartę podziemi. Karty czarów można zagrać przed odkryciem kart komnat jeśli mają odpowiedni symbol.

Gdy wszyscy gracze odkryją swoje komnaty ( koniec fazy budowy) następuje zliczenie symboli, które wabią bohaterów.

Kolejną fazą jest faza przynęty. Dany bohater idzie do tego gracza, który ma więcej wabików - przedmiotów, które widnieją na jego karcie. W sytuacji gdy żaden z graczy nie ma odpowiednich rzeczy, bohater zostaje w mieście. A w następnej rundzie dokłada się kolejnych bohaterów. Tak samo. gdy występuje remis u graczy.

Faza przygód. Pierwszy rozpoczyna gracz, który ma najmocniejszego bossa. Bohater wchodzi do komnaty gracza, który miał najwięcej symboli. Każda z komnat zadaje obrażenia zabierając życia ( czerwone serduszka bohaterowi), ale również bohater zadaje ciosy. Jeśli zada więcej ciosów niż komnaty pokonuje w tej rundzie bossa. Kartę takiego bohatera kładzie się za bossem jako "rana".

Jeśli natomiast uda nam się pokonać wroga, jego kartę kładziemy na stosie "dusz". Tutaj można używać czarów.

Do dyspozycji mamy różne karty komnat - zwykłe i wypaśne. Te drugie można układać jedynie nad kartami zwykłych komnat, ale trzeba pamiętać że musi pasować symbol.


Moje wrażenia



Są takie kwestie w tej grze, że ich nie rozumiem. Jedną z nich jest wymiana komnat. Kiedy następuje i na jakich zasadach. Szukałam, czytałam i nie znalazłam informacji na ten temat. Miało być prosto i przyjemnie, jednak są niedopowiedzenia. 

Mimo wszystko nie poddaje się i próbujemy grać zgodnie z zasadami. Adaś ma sporo frajdy z tej karcianki, ja trochę mniej. Z każdym czytaniem i graniem, zasady stają się łatwiejsze - prócz wspomnianych komnat. 

Gra jest wykonana solidnie. Tu nie ma czego się czepiać. 2 instrukcje - szybka i szczegółowa, a dodatek do gry graczom dostarczy nowych wyzwań. 

Jeśli lubicie takie klimaty, chcecie się przekonać czy to gra dla Was próbujcie. Gra do kupienia w Trefl Kraków - Boss Monster jest w cenie 89 zł, Niezbędnik bohatera natomiast 24,90 zł.

Czas gry to około 30 minut. Na początku trzeba zarezerwować więcej czasu - około 45-60 minut.

Gra przeznaczona dla dzieci od 13 roku życia, ale już mój 8 latek daje radę. Gramy w otwarte karty na razie, ale z czasem i z większą tajemniczością się zmierzymy. 


   






Spodobają Ci się również:

0 opinii

>