Pentos - zabawa w magika

Napisała - piątek, czerwca 24, 2016

Czary mary, hokus-pokus! Pentos, megalos, mikros! Rzucamy czary i bawimy się kartami. Trefl Fabryka Kart ma w swoich zasobach przeróżne gry karciane. Pentos to gra da tych co lubią trochę po czarować i zamieszać w kotle.

pentos

Co znajduje się w pudełku?


  • 45 kart składników - są to karty z czarnym rewersem - karty od 1 do 9, w 5 różnych kolorach
  • 10 kart specjalnych - szary rewers - są to różne zaklęcia i karty Joker , która zastępuje każdą inną potrzebną kartę
  • instrukcja

Jak zacząć grę w Pentos?

Na początku tasujemy karty. Osobno składniki i osobno karty specjalne. Z kart składników układamy kotły - 3 kotły, a w każdym po 2 karty. 

Celem gry jest rzucenie m.in. czaru Megalos ( najtrudniejszy czar - jest o 9 kart z jednego koloru - wtedy od razu gracz wygrywa całą rozgrywkę) lub uzyskanie jak najmniej poparzeń (koa). Za każdym razem gracz ma dyspozycji 1 z 3 dostępnych ruchów:

  • może dorzucić do kotła karty - do każdego kotła dokłada się 1 kartę ze stosu kart składników
    - bonus specjalny - jeśli po dodaniu do kotłów kart w jednym kotle są co najmniej 2 karty tego samego koloru lub z tą samą liczbą ( zdjęcie nr 2) gracz ma możliwość zabrania z tego kotła (zdjęcie nr 3) - ma możliwość teraz zbierania kart na jeden z 3 czarów

  • kosztowanie mikstury - gracz bierze na rękę wszystkie karty z jednego koloru lub z tą samą cyfrą z jednego kotła ( zdjęcie 4) - gracz może zabrać karty z kotła 1 (żółte) lub z 3 kotła ( zielone)
  • rzucanie czaru - gdy gracz chce odrzucić część kart, które trzyma w ręce ( im wiecej kart tym więcej może uzyskać punktów karnych - koa)

Jakie czary można rzucać?

  • Megalos - kart w jednym kolorze od 1 do 9  - przy takim czarze gracz wygrywa całą rozgrywkę
  • Pentos - 5 kart z tą samą liczbą  - czar kończy turę. Gracz, który rzucił czar nie otrzymuje koa, ale pozostali gracze tak. Wszystko zależy od kart, które trzymają w ręce.
    - każda karta w sekwencji w danym kolorze ma wartość 1 koa ( np gracz ma 3 karty niebieskie o numerach 1,5,9 - otrzymuje 3 koa, ponieważ ma sekwencje)
    - każda pojedyncza karta ma taką wartość koa, jaka widnieje na karcie
  • Mikros - to sekwencja minimum 3 kart z tym samym numerem lub kolorem. Przy tym czarze gracz ma możliwość wzięcia kart specjalnych - np Joker - zastępuje brakującą kartę lub inną dostępną i postępuje zgodnie z rysunkiem, który na niej widnieje

Kiedy gra się kończy?

  • Gra kończy się po 3 turach - wygrywa osoba, która ma najmniej koa.
  • Może oczywiście skończyć się prędzej, gdy gracz rzuci czar Megalos. 
  • Zakończyć się również może w przypadku, gdy zabraknie kart na stosie z kartami składników

Gra jest przeznaczona dla dzieci powyżej 7 lat. Średni czas rozgrywki to 20 min. Początkowo gra może wydawać się zawiła, chodź poziom trudności jest niski. Gdy poznacie dobrze zasady to zabawa stanie się przyjemnością. A jej małe gabaryty, pozwolą ją zabrać na piknik czy pod namiot! 

Gra uczy spostrzegawczości, obmyślania planu działania, kolorów, pojęcia sekwencji a także zapewnia świetna zabawę jeśli lubicie takie klimaty.

Dopiero zaczynamy przygodę z Pentos, ale na pewno szybko się nie zakończy! 

Cena to 34,99 zł, pomysł na grę należy do Bruna Cathala. Kupić grę możecie na stronie Trefl Kraków Fabryka Kart

A jeśli szukacie innych gier karcianych polecam EduPiotrusia, Ranczo Party oraz przyrodnicze talie kart

   



Spodobają Ci się również:

2 opinii

  1. uwaga! Mikros zamienił się na fotografii z Pentosem!
    a tak z ciekawości - wracacie jeszcze czasem do tej gry? mi się spodobała, ale przyznam, że nie każdego udaje mi się namówić na partyjkę...

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie! Wrzucę poprawione. A ostatnio poszły w ruch te karty i Adasiowi bardzo się gra podobała. Bo w sumie zawsze we dwójkę gramy.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas. Napisz co sądzisz o tym poście?
Pomóż w rozwoju bloga :)